Advertisements


Spokesman for Chris Cuomo denies sexual misconduct allegation

Attorney Debra S. Katz told CNN on Wednesday that a former junior colleague at a different network accused Chris Cuomo of sexual misconduct. Chris Cuomo on CNN's "Cuomo Prime Time" on May 20, 2021.CNN Former CNN anchor Chris Cuomo has been accused of sexual misconduct, The New York Times reported. He was fired after revelations that he used media sources to help his brother, ex-Gov. Andrew Cuomo. A spokesperson for Chris Cuomo denied the sexual misconduct allegation to The Times. Chris Cuomo, who was fired by CNN on Saturday over revelations that he used his media sources to help his brother, ex-Gov. Andrew Cuomo, has also been accused of sexual misconduct, The New York Times reported. The anchor was suspended on November 30 and CNN launched an investigation into his conduct after the New York Attorney General's office released transcripts that showed his involvement in advising his older brother during the politician's sexual harassment scandal."We retained a respected law firm to conduct the review, and have terminated him, effective immediately," CNN said in a statement Saturday evening. "While in the process of that review, additional information has come to light. Despite the termination, we will investigate as appropriate."The Times reported that Debra S. Katz, an employment lawyer, told CNN on Wednesday that a former junior colleague at a different network has accused Cuomo of sexual misconduct. Katz said the allegations were "unrelated to the Gov. Andrew Cuomo matter." She told the Times that the client "came forward because she was disgusted by Chris Cuomo's on-air statements in response to the allegations made against his brother, Gov. Andrew Cuomo."Steven Goldberg, a spokesperson for Cuomo, denied the allegations. —John Koblin (@koblin) December 5, 2021 "If the goal in making these false and unvetted accusations was to see Mr. Cuomo punished by CNN, that may explain his unwarranted termination," Goldberg told The Times.The Times reported that it's unclear if these allegations factored into Cuomo's dismissal.In a statement to Insider, A CNN spokesperson said: "Based on the report we received regarding Chris's conduct with his brother's defense, we had cause to terminate. When new allegations came to us this week, we took them seriously, and saw no reason to delay taking immediate action."CNN did not immediately respond to Insider's requests for comment.Read the original article on Business Insider.....»»

Category: topSource: businessinsiderDec 5th, 2021

The Wall Street Journal: Kavanaugh denies allegation of sexual misconduct

Supreme Court nominee Brett Kavanaugh on Friday denied an allegation that he engaged in sexual misconduct in high school, a day after the allegation surfaced and a top Democrat said she referred the matter to federal investigators......»»

Category: topSource: marketwatchSep 14th, 2018

Sen. Dianne Feinstein denies withholding Christine Blasey Ford"s allegations against Brett Kavanaugh for political reasons

Andrew Harnik/Pool via Reuters Senator Dianne Feinstein pushed back on accusations that she purposefully withheld Christine Blasey Ford's allegation of sexual misconduct against Supreme .....»»

Category: topSource: businessinsiderSep 28th, 2018

Top 20 Media Stories CNN"s Brian Stelter "Overlooked" On His Show Dedicated To Media Stories

Top 20 Media Stories CNN's Brian Stelter 'Overlooked' On His Show Dedicated To Media Stories Of all the year-end roundups coming out, the one that caught our eye for pointing out the worst examples of MSM hypocrisy comes from Joseph A. Wulfohn via Fox News, who notes the top 20 major media stories that were utterly ignored by CNN's Brian Stelter - whose entire job is to cover controversies involving the media. Yet, "Stelter turned a blind eye to many headlines that were far from flattering to his liberal allies in the industry," writes Wulfohn - who notes that this is nothing new for the CNN host. "Most famously, he completely avoided ABC News' shocking coverup of the Jeffrey Epstein scandal, omitting it from his "top ten media stories" of 2019." Without further ado, here are 2021's top 20 major media stories ignored by Brian Stelter: Judge bans MSNBC from the Kyle Rittenhouse trial The entire nation was intensely monitoring the trial of teenager Kyle Rittenhouse, who was charged with murdering two people amid the Kenosha riots following the 2020 police-involved shooting of Jacob Blake. But the day before Rittenhouse was acquitted on all counts, Judge Bruce Schroeder made headlines by barring MSNBC from the courthouse after police caught a freelance NBC News producer following the jury bus when he ran a red light.  Stelter swept the controversy plaguing CNN's closest liberal competitor under the rug. -Fox News In fact, CNN has essentially sheltered MSNBC from scrutiny - which has appeared just 34 times in Reliable Sources' 2021 transcripts vs. Fox News, which appeared 695 times (via Grabien search results). Stelter ignored Joy Reid's spat with rapper Nicki Minaj over her vaccine hesitancy, as well as MSNBC analyst and NYT editorial board member Mara Gay, when she said that the sight of American flags on the back of trucks was "disturbing," which caused the Times to issue a statement in her defense. Yet, crickets from Stelter. As Wulfohn notes, the respect seems to be mutual, as MSNBC offers 'little to no coverage' of any controversy at CNN. Trump-era media narratives that fell apart  In March, the media pundit avoided the Washington Post's major correction to its bombshell January report about a phone call between then-President Donald Trump and a Georgia elections investigator, urging her to "find the fraud" and that she would be a "national hero" if she did, which turned out to be not true. WASHINGTON POST PANNED FOR MASSIVE CORRECTION TO TRUMP-GEORGIA ELECTION STORY: 'SO, THEY MADE UP QUOTES' The CNN star had nothing to say about the collapsed narrative alleging Trump ordered Lafayette Square Park to be cleared of protesters so he could pose in front of the riot-torched St. John's Church last year. An inspector general investigation concluded U.S. Park Police and the U.S. Secret Service deemed it necessary to remove protestors from the park in order to install anti-scale fencing. -Fox News The Washington Post issues stunning corrections on articles involving the Steele dossier Yet, Stelter couldn't be bothered when the dossier his network breathlessly peddled was completely debunked after Christopher Steele source Igor Danchenko was accused of lying to the FBI, leading to a flood of corrections from WaPo. The first two stories, published in March 2017 and February 2019, were changed when the newspaper’s executive editor, Sally Buzbee, said she could no longer stand by their accuracy. The Post added editor’s notes, amended headlines, removed sections identifying Sergei Millian as the source and deleted an accompanying video summarizing the articles.  Lengthy editor's notes were additionally placed on at least 14 other articles.  The Steele dossier helped fuel the Trump-Russia collusion conspiracy for years and dominated CNN and MSNBC's coverage. -Fox News The New York Times forced to admit Babylon Bee is not ‘misinformation’ This one was a biggie - after the Times ran a story in March characterizing the satire site The Babylon Bee as "misinformation." In fact, they called it a "far-right misinformation site" that "sometimes trafficked in misinformation under the guise of satire." Under the threat of a lawsuit, the Times issued a correction in June which backpedaled their claim. "An earlier version of this article referred imprecisely to the Babylon Bee, a right-leaning satirical website, and a controversy regarding the handling of its content by Facebook and the fact-checking site Snopes. While both Facebook and Snopes previously have classified some Babylon Bee articles as misinformation, rather than satire, they have dropped those claims, and the Babylon Bee denies that it has trafficked in misinformation," reads the correction. Paging Stelter? Nope. Don Lemon's texts emerge during the Jussie Smollett trial Former "Empire" star Jussie Smollett shocked the nation in 2019 when he claimed he was the victim of a vicious hate crime in Chicago, which the national media hyped while offering little to no skepticism. It wasn't long before Chicago Police Department suspected Smollett had orchestrated a hoax.  Nearly three years later, Smollett stood trial and was ultimately convicted on five counts of disorderly conduct. However, before the verdict was in, Smollett revealed during his testimony that he was tipped off about the CPD's doubts into his claims by his pal, CNN anchor Don Lemon. -Fox News Neither Lemon nor Stelter mentioned the incident on their CNN shows. The turmoil of The Lincoln Project If CNN is the king of propaganda, anti-Trump PAC The Lincoln Project is a close second. They also have a pedophile problem in common. In January, news broke that Lincoln Project co-founder John Weaver was accused of sexually harassing 20 young men online, one of whom was just 14 when it began. All of Weaver's former colleagues denied knowledge of the predatory behavior, and Weaver himself has since resigned and vanished from the public. In addition to ignoring this, Stelter also failed to mention questions over the group's murky financial dealings - and where millions of dollars raised to fight Trumpism actually ended up. The marathon of controversies sparked an exodus among the group's prominent leaders and even calls from co-founder George Conway, who had left the group in 2020, to be shut down.  However, the Lincoln Project was able to weather the storm and managed to keep the lights on thanks to the lack of media coverage its scandals received.  More recently, Stelter failed to address the Lincoln Project's widely panned race stunt it took credit for in the days leading up to the Virginia gubernatorial election. In a move that co-founder Steve Schmidt even condemned as "recklessly stupid," the Lincoln Project sent five people – one of them a Black man – to dress as Tiki-torch bearing White nationalists in front of Republican Glenn Youngkin's campaign bus in Charlottesville, in what was viewed as a desperate smear effort to liken his supporters to racists. -Fox News USA Today allows Stacey Abrams to stealth-edit column to water down past support for Georgia boycott This spring, Georgia was at the center of an intense national debate over its election reform legislation that was signed into law after the 2020 election with prominent Democrats calling it racist and comparing it to "Jim Crow." A movement to boycott the Peach State was ignited and one of its backers appeared to be Democratic gubernatorial candidate Stacey Abrams.  In an op-ed published by USA Today in March 31, Abrams argued that boycotts were an effective form of protest, writing, "The impassioned response to the racist, classist bill that is now the law of Georgia is to boycott in order to achieve change." But after Major League Baseball announced it was moving its All-Star Game out of Atlanta, Abram's op-ed went through a stunning transformation, watering down her support for boycotts historically without issuing any editor's note acknowledging the changes. A spokesperson for Gannett, USA Today's parent company, told Fox News, "We regret the oversight in updating the Stacey Abrams column. As soon as we recognized there was no editor’s note, we added it to the page to reflect her changes. We have reviewed our procedures to ensure this does not occur again." The journalistic malpractice was ultimately ignored by CNN's media hall monitor. -Fox News Joe Rogan's explosive interview with CNN's Dr. Sanjay Gupta This one might actually be #1, as podcast giant Joe Rogan cornered CNN's top doc over the network's disingenuous framing of Ivermectin as a 'horse dewormer.' "Calling it a horse de-wormer is not the most flattering thing, I get that," said Gupta. "It's a lie on a news network - and it's a lie that they're conscious of. It's not a mistake. They're unfavorably framing it as veterinary medicine," Rogan shot back. "Why would you say that when you're talking about a drug that's been given out to billions and billions of people? A drug that was responsible for one of the inventors winning the Nobel Prize in 2015?" the 54-year-old Rogan continued. "A drug that has been shown to stop viral replication in vitro - you know that, right? Why would they lie and say that's horse de-wormer? I can afford people medicine, motherfucker. This is ridiculous." Watch: Joe Rogan asks Sanjay Gupta if it bothers him that CNN outright lied about Rogan taking horse dewormer to recover from covid. This is fantastic: pic.twitter.com/PEgJqIXhSD — Clay Travis (@ClayTravis) October 14, 2021 CNN then doubled down on their stupidity, issuing a statement which said "The only thing CNN did wrong here was bruise the ego of a popular podcaster who pushed dangerous conspiracy theories and risked the lives of millions of people in doing so." Radio silence from Stelter... Rolling Stone, MSNBC stars peddle false narrative of ivermectin overdoses overwhelming Oklahoma hospitals After Joe Rogan announced that he'd kicked Covid in just a few days using a cocktail of drugs, including Ivermectin - an anti-parasitic prescribed for humans for over 35 years, with over 4 billion doses administered (and most recently as a Covid-19 treatment), the left quickly started mocking Rogan for having taken a 'horse dewormer' due to its dual use in livestock. Rolling Stone's Jon Blistein led the charge: Then, Rolling Stone's Peter Wade took another stab - publishing a hit piece claiming that Oklahoma ERs were overflowing with people 'overdosing on horse dewormer.' As people take the drug, McElyea said patients have arrived at hospitals with negative reactions like nausea, vomiting, muscle aches, and cramping — or even loss of sight. “The scariest one that I’ve heard of and seen is people coming in with vision loss,” the doctor said. -Rolling Stone It was all a lie...  as NHS Sequoyah, located in Sallisaw, Oklahoma - issued a statement disavowing McElyea's claims. Of course, the lie was peddled by MSM notables, including Rachel Maddow and Joy Reid. Stelter? Reliable sources? His job running cover, as opposed to exposing MSM lies should be clear as day by now. New York Times sports reporter ousted after failing to disclose book deal with Michael Phelps New York Times sports reporter Karen Crouse landed herself in hot water in July for failing to disclose the book deal she made with Michael Phelps while she herself was covering the Olympic swimmer.  In June, Crouse authored a glowing piece that painted the 23-time gold medalist in a highly positive light with multiple tidbits about Phelps mentoring youth athletes.  But a month after the piece was initially published, it was updated with a scathing editor’s note.  "After this article was published, editors learned that the reporter had entered an agreement to co-write a book with Michael Phelps. If editors had been aware of the conflict, the reporter would not have been given the assignment," the editor's note read. "Our guidelines state that no staff member may serve as a ghost writer or co-author for individuals who figure or are likely to figure in coverage they provide, edit, package or supervise," a New York Times spokesperson told Fox News. "As the editors’ note makes clear, the arrangement was a conflict of interest. This was a significant lapse in judgment. We are reviewing this matter and will take appropriate action once the investigation has concluded." After initially being suspended, Crouse announced weeks later she was leaving the Times after 16 years with the paper. The controversy received no on-air mention by Stelter, a former media reporter for the Times. -Fox News USA Today botches fact-check claiming Biden didn't check his watch during dignified transfer ceremony "Stelter typically reveres fact-checks conducted by his media allies, but there was one in particular that mysteriously never reached the "Reliable Sources" radar," writes Wulfohn. Biden was slammed by Gold Star families after he checked his watch several times during a ceremony for 13 service members that were killed during his botched Afghanistan pullout. Gold Star Father Darin Hoover, whose son Marine Staff Sgt. Taylor Hoover was killed in Kabul, alleges that President Biden looked down at his watch when all 13 fallen service members arrived at Dover Air Force Base: "That happened on every single one of them." pic.twitter.com/PC83XWNWsx — Daily Caller (@DailyCaller) August 31, 2021 USA Today attempted to "fact-check" the report, claiming that Biden had only checked his watch after the ceremony. Not so. And USA Today was forced to issue a correction which read: "This story was updated Sept. 2 to note that Biden checked his watch multiple times at the dignified transfer event, including during the ceremony itself." Meghan McCain's dramatic exit from "The View" 2021 was a year of many high-profile media departures, among them the exit of "The View" co-host Meghan McCain.  McCain turned the ABC daytime talk show into must-watch television for the on-air clashes she had with her liberal co-hosts throughout much of the Trump administration, as well as the first six months into the Biden administration.  While she was vocal with her opposition to Trump, her conservative stance was repeatedly met with hostility from Whoopi Goldberg, Joy Behar and Sunny Hostin.  But McCain's exit received no mention on "Reliable Sources." -Fox News Jeffrey Toobin's awkward return to CNN Need we say more? Stelter certainly didn't. We just want to reintroduce Jeffry Toobin after a bit of a hiatus *fap fap fap fap* Jeffrey had to take time off *fap fap fap* After an unfortunate incident during *fap … fap fap* A zoom meeting. Welcome back, Jeffrey. *fapfapfap* Jeffrey, stop pic.twitter.com/piS3vp778L — Geoffrey Ingersoll (@GPIngersoll) June 10, 2021 Chris Cuomo's mounting scandals When CNN announced it had fired its primetime star Chris Cuomo after the network learned of a second sexual harassment allegation leveled against him, Stelter spoke critically of his fallen colleague and the "headaches" he created for CNN as he aided his brother, now-ousted Democratic New York Gov. Andrew Cuomo. This, however, was a drastic shift in tone since the CNN lackey spent months defending the anchor and downplaying the blatant violation of journalistic ethics, most infamously on "The Late Show." But while Stelter was occasionally forced to address the Cuomo saga on "Reliable Sources," there were other controversies that plagued the CNN host he overlooked. For example, he made no mention of Cuomo's first accuser, veteran TV producer Shelley Ross, who alleged that he grabbed her buttock at a 2005 work function when the two of them were colleagues at ABC News. -Fox News And finally... CNN's own producer arrested for child sex crimes The "Reliable Sources" host would be the first to revel whenever an employee at a conservative media outlet landed in hot water, but he was noticeably mum about the alleged pedophile walking the halls of CNN. John Griffin, a senior producer for CNN's flagship morning program "New Day," was arrested by the FBI after a grand jury in Vermont indicted him for shocking child sex crimes.  After initially being suspended, Griffin was later fired by CNN.  "The charges against Mr. Griffin are deeply disturbing. We learned of his arrest Friday afternoon and terminated his employment Monday," a CNN spokesperson told Fox News Digital. -Fox News And, as usual, silence from Stelter! Tyler Durden Mon, 12/27/2021 - 13:30.....»»

Category: blogSource: zerohedgeDec 27th, 2021

When a lawmaker is your landlord: Capitol Hill is packed with senators, House members, and senior staff who rent out property

There is no limit, under current law, on how much money members of Congress can make as landlords. Cynthia Malkin, the wife of Democratic Sen. Richard Blumental of Connecticut, earns as much as $1 million a year from Empire State Realty Trust, a now publicly traded company.Chris Trotman/Getty Images At least 238 federal lawmakers are also landlords. More than 200 senior congressional staffers also own properties and land they rent across the US. There is no limit, under current law, on how much they can rake in as landlords. The Empire State Building has decorated the New York City skyline for more than nine decades. One of the world's best-known buildings, it has inspired memorable movie scenes and drawn millions of tourists to its sky-high observation decks.The 102-story skyscraper also happens to be operated by the family of Cynthia Malkin, the wife of Democratic Sen. Richard Blumenthal of Connecticut. Malkin's father was a real-estate mogul who today remains chairman emeritus of Empire State Realty Trust, a now publicly traded company.For Cynthia Malkin, that real-estate investment trust earns as much as $1 million a year, according to Blumenthal's personal financial disclosures, in which lawmakers are required to report spousal income. It's just one facet of her inherited real-estate wealth that makes Blumenthal, who is up for reelection in 2022, one of the richest people in Congress.The holding was among the hundreds of real-estate investments from Congress that Insider uncovered as part of its Conflicted Congress project, which reviewed nearly 9,000 financial-disclosure reports for all sitting lawmakers and their top-ranking staffers.The Insider analysis identified real estate as a favorite way for members of Congress to pad their $174,000-a-year salaries. In all, 44 senators and 194 US House members had such properties in 2020, annual personal financial disclosures show.Blumenthal's financial disclosure lists at least 43 real-estate investments held by his spouse, including limited-liability companies that are earning interest on rental properties in France, Spain, and England.Empire State Realty Trust includes not just the Empire State Building but numerous other office and retail properties in the Big Apple and New York metropolitan area. Blumenthal's disclosure says 18 retail and office spaces are part of the portfolio. Donald Trump, whose real-estate holdings and political ambitions collided throughout his presidency, tried and failed to acquire the Empire State Building in the 1990s. Today, Malkin's brother, Anthony Malkin, is president, chairman, and CEO of the real-estate investment trust. "Senator Blumenthal's wife, and not Senator Blumenthal himself, is a passive investor in various investment vehicles that hold properties over which she has no control, influence, or discretionary power," Maria McElwain, the communications director for Blumenthal, said when Insider asked about the properties.The Empire State Building's tenants have included Walgreens and LinkedIn, though The New York Times reported that some of the building's other tenants suffered economic disruptions during the coronavirus pandemic. The Empire State Building also has received federal funding from the Federal Historic Preservation Tax Incentives Program that helps restore historic buildings, according to documents from the US Department of the Interior that didn't specify the date of the tax credit.In general, members of Congress and their senior staff members are not allowed to earn more than $29,595 in income outside their federal salary. But rental properties are exempted from these limits, as are certain other earnings including from stock trades and book deals.Every member of Congress is required to report any of these outside earnings annually, including any property owned by a spouse.Some government-watchdog groups warn that renting out property without certain guardrails — such as disclosing who is renting housing or commercial property — could pose conflicts of interest.Sen. Rob Portman of Ohio at the White House.Alex Wong/Getty ImagesLawmakers lay claim to homes, office parks, and even wineriesInsider's analysis of every congressional disclosure revealed a panoply of properties beyond lawmakers' personal residences.There are hotels — including Republican Sen. Rob Portman of Ohio's reportedly haunted inn — cattle farms, basement apartments, urban row houses, and commercial office buildings.Also listed are wineries, vacant lots, apartment buildings, rollicking houseboats, storage facilities, parking garages, ranch land, rustic cabins, beachfront condos, tourist-friendly duplexes, sequestered villas, and at least one island getaway.No matter the property type, lawmakers made money. What's less clear is how much — congressional disclosure rules don't require members to note whether they're disclosing gross or net real-estate income, and for most of the listings lawmakers didn't voluntarily specify.Some highlights from the money-making ventures among 238 members of Congress include: Senate Minority Leader Mitch McConnell, who rents out a carriage house in Washington, DC, reported on his 2020 financial disclosure that he earned up to $50,000 a year from the rental. His office didn't reply to questions about the tenants' identity.19 lawmakers reported earning income in 2020 from rental properties located in the Washington, DC, area.25 lawmakers reported earning rental income in 2020 from properties located anywhere other than Washington or their home state.88 lawmakers reported earning at least $15,001 or more in rental income in 2020 from a single property.15 lawmakers reported owning at least one property where they listed earning up to $1 million in rental income.Republican Sen. John Kennedy of Louisiana, for his part, is piecing together a small real-estate empire stretching across the Deep South. He's reported that he and his wife, Becky, own nearly three dozen properties, including parcels in his birthplace (Centreville, Mississippi), his adopted home state (Louisiana), and the Florida panhandle (Santa Rosa Beach). His holdings include three residential homes, six commercial buildings, and 23 unimproved lots.Republican Sen. Rand Paul may represent Kentucky, but he's happy to spread his money around the Lone Star State. The two-term lawmaker reported owning six properties in Lake Jackson, Texas, his hometown. The holdings include five residential homes as well as farmland. He also has a rental property in the retirement haven of Destin, Florida. Sen. Chris Coons, a Democrat from Delaware, reported a property in Sanibel Island, Florida, that earns as much as $50,000 in rental income. His office did not reply to questions about the rental.Democratic Rep. Ami Bera of California reported that he and his wife, Janine, owned nine rental properties — all within 3 1/2 miles of one another — in the Golden State's capital. "They believe in the growth and potential of the Sacramento County area, which they have called home for over two decades," a Bera spokesman, Travis Horne, told Insider.Republican Sen. Ron Johnson of Wisconsin has a commercial property in Oshkosh, Wisconsin, that earns $100,000 to $1 million a year, according to his financial disclosures. (Generally, lawmakers are required by law to report their assets in income only in broad ranges.)Johnson's senior communications advisor, Vanessa Ambrosini, told Insider the senator had "no operational role" in the property. "He just rents it," she said.The tenant of the property is Pacur LLC, a plastics company where Johnson's brother, Barry Johnson, was CEO before retiring in November. Pacur is facing a federal civil-rights lawsuit after one of its employees alleged sexual harassment."The senator does not have any knowledge of the alleged incident. He believes all allegations of misconduct should be taken seriously and fully investigated," Ambrosini said. "He continues to have no knowledge of the lawsuit, and is only aware of it because of your inquiry."Ron Johnson sold an ownership stake he had in Pacur in March 2020 for $5 million to $25 million, according to his 2020 annual financial disclosure. Those disclosures show Johnson and his wife still listed earning $1 million a year from Pacur. It also listed a limited-liability company for Pacur that earns more $5 million.Ambrosini said Johnson ceased all operational involvement in Pacur in May 2010 and as of March 2020 no longer had any ownership in the company.The state director for Republican Sen. Joni Ernst of Iowa lists earnings from six of his rental properties located in Iowa and California.Drew Angerer/Getty ImagesCongressional staff are also cashing in on rental properties More than 200 senior congressional staff members reported rental income in 2020, according to an Insider analysis of recent congressional financial documents.Capitol Hill staff must report this income every year. The documents they file are tucked away in Senate and House information offices and, for the most part, can be accessed only through in-person visits to Capitol Hill.Clarke Scanlon, the state director for Republican Sen. Joni Ernst of Iowa, lists earning $1.2 million to $12 million a year from six of his rental properties located in Iowa and California. It's not clear whether the documents report gross or net income, however, and Scanlon did not respond to requests for comment. Both staff and members are required to report their earnings only in broad ranges.James Lazarus, the state director for Sen. Dianne Feinstein, a Democrat of California, reported earning $600,000 to roughly $6 million combined from seven of his rental properties. Among the properties are a Hawaii vacation home, a Panera restaurant in Missouri, a Walgreens drug store in Oklahoma, and a shopping center in Arizona."All of Senator Feinstein's staff comply with laws related to the reporting of their assets," Tom Mentzer, Feinstein's communications director, told Insider. He did not elaborate on the particulars of Lazarus' properties. Leonard Young, the chief of staff for Rep. Julia Brownley, a Democrat of California, owns four properties all in Los Angeles. While he listed $200,000 to $2.1 million in income on his financial disclosures, he told Insider he'd reported gross income rather than net income. "I netted a little over $50,000 combined last year," he said, adding that he has had rental properties since 1998."The market value is in the middle of each range," he said. "They all have disclosed loans in the 60% loan-to-value ballpark."Kimberly Ross, a former chief of staff for Rep. Joyce Beatty, a Democrat of Ohio, has 10 properties in Baltimore that pull in between roughly $75,000 to $240,000, her 2020 financial disclosures show. She did not respond to Insider's questions about the properties.Sen. Jeff Merkley, a Democrat of Oregon, and his wife have four rental properties located in Washington, DC, and Portland, Oregon, that are being operated by management companies,Drew Angerer/Getty ImageRenting property a conflict of interest? Some watchdogs want to see more requirements for congressional staffers and lawmakers to disclose the exact dollar amounts they make from their rental incomes each year.Tyler Gellasch, a former congressional staffer who helped write the Stop Trading on Congressional Knowledge Act of 2012, said lawmakers should provide more transparency on how their rental properties are managed and who's renting them.Gellasch, who is now a fellow at the Global Financial Markets Center at the Duke University School of Law, said that any lawmakers operating their own rental-property businesses could ultimately find themselves in a similar situation as Trump, whose holdings as he was sworn into office included the Trump International Hotel a few blocks from the White House."There was a lot of speculation to what extent were people such as foreign dignitaries, for example, coming to visit the Trump hotel to curry favor?" he said. "That was always sort of a concern or an accusation that was leveled. But that sort of concern happens with many members of Congress that is very significant."Sen. Jeff Merkley, a Democrat of Oregon, and his wife are together earning up to $200,000 from their four rental properties. These properties, located in Washington, DC, and Portland, Oregon, are being operated by management companies, his office said."Senator Merkley discloses information on each rental in his annual financial disclosure and utilizes professional management companies to ensure that they are properly managed," Merkley's communications director, Ray Zaccaro, said.Asked whether the senator had ever rented his properties out to lobbyists, his office responded "none have been rented to lobbyists, and there are no known conflicts of interest."Gellasch, for his part, recommends that lawmakers scale back their rental-property efforts."We need them to act as public servants," he said, adding that might mean "sacrificing perhaps some of their own income and opportunities to do so."Read the original article on Business Insider.....»»

Category: topSource: businessinsiderDec 17th, 2021

Chris Cuomo Claims CNN’s Jeff Zucker Knew About His Involvement With Andrew Cuomo Scandal

Chris Cuomo Claims CNN’s Jeff Zucker Knew About His Involvement With Andrew Cuomo Scandal Authored by Jack Phillips via The Epoch Times (emphasis ours), Former CNN anchor Chris Cuomo said that the network’s executive, Jeff Zucker, was previously aware of Cuomo’s actions when he protected his brother, then-New York Gov. Andrew Cuomo. Chris Cuomo and Zucker “were widely known to be extremely close and in regular contact, including about the details of Mr. Cuomo’s support for his brother,” said a spokesperson for Chris Cuomo. The spokesperson told The Wall Street Journal on Sunday evening that “there were no secrets about this, as other individuals besides Mr. Cuomo can attest.” Cuomo was fired on Saturday following the release of materials that suggested he was more involved than he had admitted in trying to help Andrew Cuomo amid sexual harassment allegations against the former governor earlier this year. The materials were released on Nov. 29 by New York’s attorney general, Letitia James, who previously alleged that the former governor harassed at least 11 women while he was in office. Andrew Cuomo ultimately stepped down as governor earlier this year, but he has maintained that the allegations against him are false. He’s now facing misdemeanor criminal charges from one of his accusers. On Sunday, CNN told WSJ that Chris Cuomo’s characterization of his relationship with Zucker and Cuomo’s other claims are incorrect. “He has made a number of accusations that are patently false,” CNN said, without elaborating on what claims may have been false. “This reinforces why he was terminated for violating our standards and practices, as well as his lack of candor.” President of CNN Worldwide Jeff Zucker attends a screening of “Girls Rising” at the Paris Theater in New York on March 6, 2013. (Andy Kropa/Invision/AP) The anchor was terminated on Saturday by CNN after the network discovered new information about Cuomo’s involvement with his brother’s defense as the former Democrat New York governor was facing misconduct allegations of his own. Previously, Cuomo was suspended by CNN while allegations against him were being investigated. Over the weekend, lawyer Debra Katz told The New York Times that an unnamed client told CNN that Chris Cuomo had acted inappropriately to her. Steven Goldberg, a spokesman for Cuomo, denied the allegations and characterized them as anonymously sourced. “These apparently anonymous allegations are not true,” Goldberg said in response to Katz’s claims, adding that Cuomo “fully stands by his on-air statements about his connection to these issues, both professionally and in a profoundly personal way. If the goal in making these false and unvetted accusations was to see Mr. Cuomo punished by CNN, that may explain his unwarranted termination.” Katz had told the paper her client was “disgusted by Chris Cuomo’s on-air statements in response to the allegations made against his brother, Gov. Andrew Cuomo” when Chris Cuomo addressed the then-governor’s scandal in March. In May, during a CNN town hall, Zucker conceded Cuomo “made a mistake” by helping his older brother and added he would not punish Cuomo because it would be tantamount to “punishment for the sake of punishing.” The Epoch Times has contacted Cuomo and CNN for comment. Tyler Durden Mon, 12/06/2021 - 18:20.....»»

Category: blogSource: zerohedgeDec 6th, 2021

Cuomo Faces Federal Investigation Over Sexual Harassment Claims

Cuomo Faces Federal Investigation Over Sexual Harassment Claims The New York Dems haven't quite finished with former Gov. Andrew Cuomo, even as his former arch nemesis, AG Letitia James, has already declared her plans to run against Cuomo's successor, Gov. Kathy Hogul. And now we're learning that the Feds have launched an investigation of their own into the governor's misconduct as the Democrats who are presently in control of the federal government seek to distance themselves from Cuomo. Even news organizations are starting to feel the blowback from their cozy relationship with his office, now that Cuomo's little brother Chris Cuomo has been fired from CNN after reports that he actively aided his brother by helping to dig up dirt on his accusers. The New York Post reported Thursday that the Feds are investigating the sexual harassment claims that formed the core of AG James' explosive account of the allegations made by nearly a dozen women. The NYPost uncovered proof of the probe by accident in a Freedom of Information Act request. However, neither the DOJ nor James' Office answered the Post's requests for comment. But a spokesman for Cuomo said the probe apparently involved potential violations of civil statutes and was launched after state Attorney General Letitia James, who’s already unning for governor, issued her bombshell report that finally forced Cuomo to resign from his office. The former governor has already been charged with a misdemeanor, forcible touching, stemming from the allegations of nearly a dozen women, including a state trooper. The woman involved in the case, Brittany Commisso, 33, has said of Cuomo, "What he did to me was a crime. He broke the law." Cuomo's former spokesman said the DoJ's Civil Division launched its probe back in August, but that Cuomo's camp has "heard nothing since." "Our understanding is that the Civil Division opened an inquiry in August based upon the AG’s politically motivated sham report and we have heard nothing since," spokesman Rich Azzopardi said. James’ report accused Cuomo of sexually harassing 11 women, including nine current or former state employees, during his nearly three terms in office. The AG also alleged that Cuomo and his closest aides "violated multiple state and federal laws, as well as the Executive Chamber’s own written policies." These include lying about the number of nursing home deaths during the early stages of the COVID outbreak, and also using public resources, including the state personnel who staff his office, to work on his book about leadership, penned during the spring and summer of 2020. Tyler Durden Thu, 12/02/2021 - 17:00.....»»

Category: smallbizSource: nytDec 2nd, 2021

Kevin Spacey Ordered To Pay $31 Million To "House Of Cards" Producer Over Sexual Harassment Scandal

Kevin Spacey Ordered To Pay $31 Million To 'House Of Cards' Producer Over Sexual Harassment Scandal Actor Kevin Spacey - who now makes creepy holiday videos after his career was derailed by several sexual assault accusers (three of whom have died) - was ordered to pay "House of Cards" producer MRC nearly $31 million after an arbitrator found that he breached his contract by violating the company's policy against sexual harassment, according to the Wall Street Journal. MRC was awarded $29.5 million in damages and $1.4 million in attorney's fees - a ruling made in October 2020 which survived an appeal by Spacey. "The safety of our employees, sets and work environments is of paramount importance to MRC and why we set out to push for accountability," said the production company in a Monday statement after filing papers in a LA court to confirm the award. Ghislaine Maxwell and Kevin Spacey sit on thrones at Buckingham Palace In 2017 Spacey was accused of sexually assaulting underage boys and production staff - causing the company to sever ties with the actor who starred as Frank Underwood in the Netflix series "House of Cards." The controversy caused the show to kill off Spacey's character and delay the release of season 6, which was shortened to eight episodes from 13 before the show was canceled. MRC filed for arbitration in early 2019, to which Spacey filed a counterclaim which asserted that he was still owed money under his "pay or play" agreement. After spending eight days considering the evidence in February 2020, the arbitrator ruled against Spacey in a 46-page ruling. Spacey accuser Ari Behn died by an apparent suicide on Christmas day in 2019, the day after Spacey released a video entitled "KTWK (Kill Them With Kindness). I know what youre thinking. Can he be serious? Im dead serious, Spacey says in the video as he looks straight at the camerasimilar to how his character would break the fourth wall and speak to the viewers in House of Cards. The next time someone does something you dont like, you can go on the attack, but you can also hold your fire and do the unexpected, said the Oscar winner. You can kill them with kindness. As reported by Fox, Spacey never responded to Behns allegation of misconduct. Behn, who worked as an author and playwright, told the BBC in 2017 that Spacey made an untoward advance at the Nobel Peace Prize event. Behn's suicide sparked a wave of social media reaction noting some very odd coincidences... They were friends, sooo... pic.twitter.com/fHo4XYzSEY — Banned in 3...2...1... (@ThenAtlasSpoke) December 26, 2019 Tyler Durden Tue, 11/23/2021 - 17:20.....»»

Category: blogSource: zerohedgeNov 23rd, 2021

The Head of Women’s Tennis On His Fight for a Chinese Star Who’s Been Missing Since Her Sexual Assault Claim

WTA CEO Steve Simon Tells TIME He Will Pull Tournaments From China If A Sexual Assault Accusation Is Not Investigated. Steve Simon, the CEO and chairman of the Women’s Tennis Association (WTA), says he’s tried to speak directly with Peng Shuai, the tennis pro from China who’s has hasn’t been seen or heard from since she accused former vice premier of China, Zhang Gaoli, of sexual assault on Nov. 2. He has asked sources at the Chinese Tennis Association to connect him with Shuai, a two-time Grand Slam doubles champion who in 2011 was ranked as high as No. 14 in the world in singles. The WTA has reached out directly to Peng, 35. Thus far, these efforts have proved fruitless. [time-brightcove not-tgx=”true”] “We have worked every method available to us,” says Simon. “Voice, digital, tweeting. WeChat. WhatsApp. Text. There are plenty of different messaging things we all use and are all able to communicate with. And none of those have produced a result as of this point.” According to Simon, Chinese Tennis Association sources have assured Simon that Peng is safe, and not under any physical threat, in Beijing. But Simon would like to hear this account from Peng herself. “I will remain worried until I am able to speak with her, or she speaks with somebody in our organization, whomever she’s comfortable with,” says Simon. “So that we can be assured that she’s OK and where she’s at. And that she knows we’re here to support her in any way that we can. That’s our number one priority. The other things are secondary.” After calling for an official investigation, Simon has threatened to move all WTA tournaments—altogether worth billions of dollars in business to the WTA, China, and other stakeholders—out of China if the country’s governing bodies don’t comply. A tennis star’s accusation The WTA should be basking in the glow of the its season-ending event, the WTA Finals, which is taking place in Guadalajara, Mexico after officials moved the event from Shenzhen, China due to COVID-19. Instead Simon—as well as many fans and players—are preoccupied with the safety of Peng, whose account of her alleged assault was deleted from Weibo, China’s Twitter-like platform, after 30 minutes. In her post, Peng admitted that she has “no evidence” beyond her own word to prove her accusations outright, but called her experience with Zhang Gaoli “very real.” When Agence France-Press inquired about the allegations, foreign ministry spokesman Zhao Lijian said: “I have not heard of the issue you raised,” and added that “this is not a diplomatic question.” Simon, the WTA CEO, tells TIME in an interview from Guadalajara that he senses Peng is telling the truth. “It’s pretty hard for me to believe that an individual who has experienced that and comes from a country and an environment in which she does is going to come forth with those allegations, and them not be true,” he says. “However, everybody deserves the story. And that’s why you want to have an investigation. And whatever the investigation produces is what you have to support at the end of the day. But you know, it’s pretty hard to not go into this just emotionally and believe what’s being reflected.” Peng’s disappearance has shaken the tennis community. “I’m in shock of the current situation,” Naomi Osaka wrote on Twitter on Tuesday, “and I am sending love and light her way. #whereispengshuai.” Simon is closely monitoring the situation in China from Mexico. “Everybody knows how to get a hold of everybody,” Simon says. “It’s not hard to communicate with people. We can’t speak with her. And can’t reach her. There is no response. There’s clearly a level of censorship there.” . #WhereIsPengShuai pic.twitter.com/51qcyDtzLq — NaomiOsaka大坂なおみ (@naomiosaka) November 16, 2021 On Nov. 14, the WTA released a statement saying that the organization expected China to handle this issue “properly, meaning the allegations must be investigated fully, fairly, transparently and without censorship.” Since this incident concerns a sexual assault allegation by one of its own players, Simon has felt emboldened to take a stronger stance, threatening to take the WTA Finals—and other tournaments planned for China—to permanent homes in Mexico or other locales if Peng isn’t soon accounted for, and if her accusations aren’t thoroughly vetted. “Should we find that what we are asking for cannot happen or will not happen,” says Simon, “we are prepared to no longer do business within the region and move forward.” China’s tennis rise Since the emergence of players like Peng, who reached the semifinals of the 2014 U.S. Open as a singles player, and Li Na—a two-time Grand Slam champion, having won the 2011 French Open and the 2014 Australian Open—tennis’ popularity has spiked in China. In 2018, the WTA signed a long-term deal to move the WTA Finals to Shenzhen; prize money for the tournament doubled from $7 million to $14 million. Simon says organizers in Shenzhen have committed to investing more than $1 billion in the event, including a new stadium. (Before moving it to Mexico this year, WTA cancelled the 2020 event due to COVID). China was supposed to host 11 tournaments before COVID cancellations in 2021; Simon tells TIME there are plans to hold 10 events in China in 2022. Sports Illustrated reported that China is responsible for a third of the WTA’s revenue; while Simon calls that figure “an overstatement,” China is clearly a top priority for the WTA. “We do realize a lot of revenue from China,” says Simon. “The WTA brand resonated and has brought great value to [China]. And it’s brought great value to us.” But international sports organizations like the WTA are experiencing the fraught dynamics of doing business in China. While the country, with its market size of more than 1.4 billion people—many of them passionate about sports—offers an opportunity to boost global revenue, China’s record of human rights violations leaves sports bodies open to criticism of complicity. The International Olympic Committee (IOC), which chose Beijing to host the upcoming Winter Olympics in February, has remained mostly mum on China’s persecution of Uyghurs living in the western Xinjiang province. (The IOC did not respond to TIME’s request for comment on Peng’s situation in China.) After former Houston Rockets general manager Daryl Morey tweeted his support for Hong Kong protestors in October 2019, angering China, the NBA initially said it was “regrettable” that Chinese fans found Morey’s tweet offensive, and that it had “great respect for the history and culture of China.” After considerable backlash—including from both Democratic and Republican American politicians—NBA commissioner Adam Silver put out a stronger statement supporting free speech. So is this WTA boldness too little too late? China’s human rights record was no secret when the WTA signed the deal with Shenzhen in 2018; the organization could have withheld events in the country, or already moved to pull out. “It’s Time For The WTA To Stop Doing Business In China,” read one recent headline in Sports Illustrated. “That reflects the easy way out,” says Simon. “China is a big part of our world. They deserve a chance to do the right thing here. And if they don’t, then we’ll have to make a decision.” Simon needs China to produce data and findings. “If it’s a simple, ‘trust me, we took care of it,’ that’s probably not going to be sufficient.” he says. Before any investigation, however, Peng must be accounted for. “I don’t want to let this overshadow the fact that we have a player who we can’t get a hold of,” says Simon. “Who we think is safe, but we can’t reach her. That’s a pretty scary thing.”  .....»»

Category: topSource: timeNov 17th, 2021

The timeline of Trump"s ties with Russia lines up with allegations of conspiracy and misconduct

Trump listens to a question from a reporter at a campaign fundraiser at the home of car dealer Ernie Boch Jr. in Norwood, Massachusetts August 28, 2015.REUTERS/Brian SnyderPresident Donald Trump and several associates continue to draw intense scrutiny for their ties to the Russian government.A dossier of unverified claims alleges serious conspiracy and misconduct in the final months of the 2016 presidential campaign.  The White House has dismissed the dossier as fiction, and most of the claims remain unverified. The timeline of major events, however, lines up.The document includes one particularly explosive allegation — that the Trump campaign agreed to minimize US opposition to Russia's incursions into Ukraine in exchange for the Kremlin releasing negative information about Trump's opponent, Hillary Clinton. The timing of events supporting this allegation also lines up.Editor's note: This article was updated after a Nov. 3, 2021 federal indictment accused Igor Danchenko, a Russia expert who contributed to the so-called Steele dossier, of lying to investigators about receiving information from Sergei Millian. Millian repeatedly denied he was a source for any material in the dossier.The timeline of claims made in an unsubstantiated dossier presented by top US intelligence officials to President Donald Trump and senior lawmakers last month has increased scrutiny of events that unfolded in the final months of the Trump campaign.The dossier alleges serious misconduct and conspiracy between the Trump campaign and Russia's government. The White House has dismissed the dossier as fiction, and some of the facts and assertions it includes have indeed been proven wrong.Other allegations in the dossier, however, are still being investigated. According to a recent CNN report, moreover, US intelligence officials have now corroborated some of the dossier's material. And this corroboration has reportedly led US intelligence officials to regard other information in the dossier as more credible.Importantly, the timeline of known events fits with some of the more serious alleged Trump-Russia misconduct described in the dossier. And questions about these events have not been fully answered, including the sudden distancing of Trump associates from the campaign and administration as the events and Russia ties became public.The dossier's allegations of Trump-Russia ties and conspiracyThe dossier was compiled by veteran British spy Christopher Steele, who was hired to investigate Trump's ties to Russia by the Washington, DC-based opposition research firm Fusion GPS. Steele developed a network of sources while working on the Moscow desk of UK intelligence agency MI6.Steele, citing these sources heavily, wrote a series of memos detailing alleged coordination between the Kremlin and Trump's campaign team. Fusion then compiled the information into a 35-page dossier that has been circulated among lawmakers, journalists, and the US intelligence community since last year. The dossier was published in January by BuzzFeed.Fusion was initially hired by anti-Trump Republicans to conduct opposition research on Trump in late 2015, and Democrats took over funding for the project after the Republicans pulled out. Fusion's cofounder, Glenn Simpson, a former investigative reporter for the Wall Street Journal, continued the project with Steele even after Democrats pulled funding when Trump won the election.Trump and his inner circle have condemned the dossier as "fake and fictitious."But US investigators, who have opened investigations into several members of Trump's inner circle and their ties to Russia over the past year, say they have been able to corroborate some of the details in the dossier by intercepting some of the conversations between some senior Russian officials and other Russians, CNN reported on Friday. That has given the investigators "greater confidence" in the credibility of the some aspects of the memos, CNN's sources said.Events that unfolded in the final months of the election — especially as they related to key players linked to and within Trump's inner circle — are illuminated by some of the allegations contained in the dossier. Four of these players and their role in these events warrant closer examination.Skye Gould/Business InsiderPaul Manafort: A language change on Ukraine, and a resignationAn American consultant named Paul Manafort, who was mentioned throughout Steele's dossier, served as Donald Trump's campaign manager until August 2016. He is said to have close ties to Ukraine and Russia. What the dossier saysThe dossier alleges that the Trump campaign made a secret deal with Russia in which Trump "agreed to sideline" the issue of Russian intervention in Ukraine. In return, the document claims, Russia promised to feed the emails it stole from prominent Democrats' inboxes to WikiLeaks to damage Hillary Clinton's candidacy.The "well-developed conspiracy of cooperation between [the Trump campaign] and the Russian leadership was managed on the Trump side by the Republican candidate's campaign manager, Paul Manafort," the dossier says.Manafort had advised Russia-friendly Ukraine leader Viktor Yanukovych, who he helped win the Ukrainian presidency in 2010. The dossier alleges that Manafort was still receiving "kickback payments" from the former Ukrainian leader last year, a charge Manafort has denied.What happenedIn July 2016, while Manafort was still Donald Trump's campaign manager, a change was made to the Republican Party's policy on Ukraine. The change fits with the dossier's assertion that the Trump campaign agreed to soften US support for Ukraine in exchange for the Kremlin releasing damaging information about Hillary Clinton.The Republican National Committee's original draft language on Ukraine proposed sending "lethal weapons" to the Ukrainian army to fend off Russian aggression. But after a sub-committee meeting at the convention, the "lethal weapons" line was softened significantly and changed to "provide appropriate assistance."In this July 18, 2016, file photo, Trump campaign chairman Paul Manafort walks around the convention floor before the opening session of the Republican National Convention in Cleveland.AP Photo/Carolyn Kaster, FileAs Business Insider has previously reported, the circumstances around this language change are controversial.  The reason for the language change has also not been well explained.The Ukraine language change was orchestrated by two national-security experts sent to sit in on the subcommittee meeting on behalf of the Trump campaign, according to the original amendment's author, Diana Denman, who was also in the meeting.One of the Trump campaign representatives present at the meeting, JD Gordon, has since denied intervening in the platform hearing. Gordon has also denied that Trump or Manafort were involved in the language change and that there was anything nefarious about it.A member of the Republican National Committee present at the meeting, however, confirmed to Business Insider that the change "definitely came from Trump staffers."The altered Ukraine policy amendment, with the softer language, ultimately was included in the new GOP platform. A few days later, WikiLeaks began publishing the emails stolen from the Democratic National Committee and Clinton campaign. The timing coincided with the start of the Democratic National Convention the following week.A month after the Republican convention, on August 14, The New York Times reported new details about Trump campaign manager Manafort's involvement with Ukraine. The paper reported that Ukraine leader Yanukovych's pro-Russia political party had earmarked $12.7 million for Manafort for his work between 2007-2012. Manafort has said he never collected the payments. The New York Times story thrust the Trump campaign's connections with Russia into the international spotlight. Five days later, on August 19, for reasons that are still unclear, Manafort resigned as Trump's campaign manager. The dossier further alleges that Russia's president, Vladimir Putin, became concerned when Yanukovych informed him on August 16 — two days after the Times report was published — of "kickback payments" being funneled to Manafort. This was three days before Manafort resigned from the Trump campaign.Michael Flynn: A trip to Moscow, a distraction from Ukraine, and secret phone callsMichael Flynn, the former head of the Defense Intelligence Agency, is now Trump's national security adviser. Flynn was paid by the Kremlin to speak at a gala in December 2015, and is believed to have regularly communicated with the Russian ambassador to the US before Trump was sworn in.What the dossier saysAccording to the dossier, a Kremlin official involved in US relations said that Russia attempted to cultivate US political figures by "funding indirectly their recent visits to Moscow."These political figures, the dossier alleges, included "a delegation from Lyndon LaRouche, presidential candidate Jill Stein of the Green Party, Trump foreign policy adviser Carter Page, and former DIA director Michael Flynn." The dossier went on to say that the effort to cultivate these figures had been "successful in terms of perceived outcomes."In this file photo taken on Thursday, Dec. 10, 2015, Russian President Vladimir Putin, center right, with retired U.S. Lt. Gen. Michael T. Flynn, center left, and Serbian filmmaker Emir Kusturica, obscured second right, attend an exhibition marking the 10th anniversary of RT (Russia Today) 24-hour English-language TV news channel in Moscow, Russia.Mikhail Klimentyev/Sputnik, Kremlin Pool Photo via APThe dossier alleges that the Trump campaign pledged to "raise defense commitments in the Baltics and Eastern Europe to deflect attention away from Ukraine." Recent reporting indicates that Flynn, now Trump's national security advisor, is poised to make good on that pledge.What happenedIn December 2015, Flynn, then recently retired from the Defense Intelligence Agency, traveled to Moscow to speak at a gala celebrating the 10th anniversary of state-sponsored news agency Russia Today.Flynn later told The Washington Post that he had been paid to speak at the gala, where he was photographed sitting next to Putin at dinner.Top Democratic lawmakers are now calling on the Defense Department to investigate whether Flynn ran afoul of the US Constitution by accepting money from the Kremlin. Since the dinner in Moscow, Flynn has toed a Russia-friendly line that's out of line with his more hawkish former US defense colleagues. He has appeared on Russia Today (RT) several times as a commentator. He also suggested last year that he saw no difference between the state-run RT and other news networks like CNN, MSNBC, and Al Jazeera.One of Flynn's appearances on RT in October 2015 ran under the headline: "Former DIA Chief Michael Flynn Says Rise Of ISIS Was A 'Willful Decision' Of US Government."Michael Flynn.Drew Angerer/Getty ImagesLast Tuesday, Politico reported that Flynn will recommend that Trump support the ascension of Montenegro, a small Balkan nation, into NATO. Russia officially opposes such a move. But it aligns with the dossier's suggestion that the Trump White House would support raising commitments "in the Baltics and Eastern Europe to deflect attention away from Ukraine."Last Thursday, moreover, both The Washington Post and The New York Times reported that Flynn had spoken with Russia's ambassador to the US, Sergey Kislyak, about the US economic sanctions on Russia before Trump was sworn in — including at least one call on the day President Barack Obama imposed new penalties on Russia for its election-related meddling.Both Flynn and Vice President Mike Pence initially denied that Flynn and Kislyak discussed US sanctions during these calls. But counterintelligence officials told the Times that they have transcripts of the conversations and that the sanctions were discussed. Flynn has since backtracked on his denial, saying that he doesn't recall exactly what they spoke about.Carter Page: Two trips to Moscow, and a 'leave of absence'Carter Page, a former investment banker with Merrill Lynch, was an early foreign policy adviser to Trump. Page also served as an adviser "on key transactions" for Russia's state-owned energy giant Gazprom before setting up his own energy investment fund, Global Energy Capital, with former Gazprom executive Sergei Yatesenko.What the dossier saysThe dossier claims that Carter Page was used by Manafort as an "intermediary" between the campaign and high-level Kremlin officials.Specifically, the dossier alleges that Page traveled to Moscow in July 2016, where he met with the president of Russia's state oil company Rosneft, Igor Sechin. An associate of Sechin's, the dossier claims, "said that the Rosneft President was so keen to lift personal and corporate Western sanctions imposed on the company, that he offered Page and his associates the brokerage of up to a 19 percent (privatised) stake in Rosneft."The dossier says that Page "expressed interest" in the offer but was "noncommittal." It also says that Page promised that "sanctions on Russia would be lifted" if Trump were elected.What happenedThe timing of the alleged meeting between Page and Sechin aligns with a Page trip to Moscow in July 2016, where he delivered the commencement speech for the New Economic School."Washington and other Western capitals have impeded potential progress through their often hypocritical focus on ideas such as democratization, inequality, corruption and regime change," Page said in the speech, which was heavily critical of NATO, the US, and other Western countries. In this Friday, July 8, 2016, file photo, Carter Page, then adviser to U.S. Republican presidential candidate Donald Trump, speaks at the graduation ceremony for the New Economic School in Moscow, Russia.Associated Press/Pavel GolovkinPage has criticized the US sanctions on Russia as "sanctimonious expressions of moral superiority," and he praised Rosneft CEO Sechin in May 2014 for his "accomplishments" in advancing US-Russia relations.Page was in Moscow for three days in mid-July. It's unclear what he did or who he met with before and after giving the speech, but Yahoo's Michael Isikoff, citing a Western intelligence source, reported in September that Page met with Igor Sechin during his trip.As happened with Paul Manafort, Page's role within the Trump campaign changed after news of his Russia connections became public. Page, who denied meeting with any sanctioned officials while he was in Russia, took "a leave of absence" from the Trump campaign shortly after the Yahoo report. The Trump campaign subsequently distanced itself from Page.Rosneft, meanwhile, ultimately signed a deal that was similar to the one the dossier described: On December 7, the oil company sold 19.5% of shares, worth roughly $11 billion, to the multinational commodity trader Glencore Plc and Qatar's state-owned wealth fund. Page was back in Moscow on December 8, one day after the deal was signed, to "meet with some of the top managers" of Rosneft, he told reporters at the time.Page's extensive business ties to state-owned Russian companies were investigated by a counterintelligence task force set up last year by the CIA, according to several media reports. The investigation, which is reportedly ongoing, has examined whether Russia was funneling money into Trump's presidential campaign — and, if it was, who was serving as the liaison between the Trump team and the Kremlin.Sergei Millian: From touting Trump to downplaying tiesSergei Millian, a Belarus-born businessman who is now a US citizen, founded the Russian-American Chamber of Commerce in 2006. He has described himself as an exclusive broker for Trump's family business, the Trump Organization, with respect to real-estate dealings in Russia.What the dossier saysOne of the dossier's sources, "Source E," told a compatriot in July 2016 that the "conspiracy of cooperation" between Russia and Trump involved hacking prominent Democrats. The hacking campaign "depended on key people in the US Russian émigré community for its success," the dossier states.The Kremlin recruited "hundreds of agents" both in Russia and in the US who were either "consciously cooperating with the FSB or whose personal and professional IT systems had been compromised," the dossier says, citing "a number of Russian figures with a detailed knowledge of national cyber crime.""Many were people who had ethnic and family ties to Russia and/or had been incentivized financially to cooperate," the dossier says. Source E allegedly told his compatriot that agents were compensated by "consular officials in New York, DC, and Miami," who issued "pension disbursements to Russian émigrés living in the US as cover...tens of thousands of dollars were involved."In return for this effort, the dossier says, Putin wanted information from Trump on Russian oligarchs living in the US, Source E said.  The same source is quoted in the dossier as saying the Trump campaign was "relatively relaxed" about the attention on Trump's reported ties to Russia "because it deflected media and the Democrats' attention away from Trump's business dealings in China.""Unlike in Russia, these [dealings] were substantial and involved the payment of large bribes and kickbacks which, were they to become public, would be potentially very damaging to their campaign."What happenedThe CIA established a US counterintelligence task force last spring to investigate whether the Trump campaign received funds from Russia. John Brennan, the former director of the CIA, also received a recording of a conversation last year from one of the Baltic states' intelligence agencies suggesting that money from the Kremlin had gone to the Trump campaign, the BBC reported."Source E," according to recent reports by the Wall Street Journal and ABC, is Sergei Millian.Millian, who attended several black-tie events at Trump's inauguration last month, denies this. Following the now-common Trump White House communications strategy, he told Business Insider that the author of the Wall Street Journal report "is the mastermind behind fake news." More doubt about Millian's connection to the dossier emerged in a Nov. 3, 2021 federal indictment that charged Igor Danchenko, a Russia expert who contributed to the Steele dossier, with lying to investigators about receiving information for the dossier from Millian.Millian described himself as an "exclusive" broker for the Trump Organization's real-estate dealings in Russia in an interview with Russian news agency RIA Novosti last April. "I think partnership is based on friendship, mutual respect and mutual understanding, and business is based on buyer-seller relationships," he said of his work with the Trump Organization.But Millian appears to have begun downplaying his ties to the Trump Organization after Western reporters started digging into Trump's Russia ties last summer. Whereas Millian told RIA that he had been in touch with the Trump Organization as late as April 2016, he said in an email to Business Insider that the last time he worked on a Trump brand project was "in Florida around 2008." He did not respond to a request to clarify the discrepancy.Millian, on his LinkedIn page, says he is the Vice President of the World Chinese Merchants Union Association. He wrote last April that he traveled to Beijing to meet with a Chinese official and the Russian ambassador to the Republic of San Marino. Millian has also worked with Rossotrudnichestvo, a Russian government organization whose "fundamental" goal is to familiarize "young people from different countries" with Russian culture through exchange trips to Moscow. The FBI has investigated whether Rossotrudnichestvo is a front for the Russian government to cultivate "young, up-and-coming Americans as Russian intelligence assets" — a theory Rossotrudnichestvo has strongly denied.In December 2011, Millian wrote to Dmitry Medvedev, then the Russian president, to thank him "on behalf of the fifty American entrepreneurs invited by Rossotrudnichestvo to attend the first edition of the Russian-American Business Forum in Moscow."Last month, however, Millian told Mother Jones he "never got any business with Rossotrudnichestvo." He did not respond to requests from Business Insider to clarify that discrepancy, either.Millian told ABC last July that he is "one of those very few people who have insider knowledge of Kremlin politics who has the ability to understand the Russian mentality and who has been able to successfully integrate in American society.""American citizens voted for President Trump and thus performed God's will," Millian told Business Insider in an email on Thursday. "Your salvation is to pray for good health for the US President Trump and give your best efforts to help him make our country great again."Read the original article on Business Insider.....»»

Category: topSource: businessinsiderNov 16th, 2021

The $500 million Christian camp giant Young Life has failed to protect young people from sexual misconduct, some former members say

250,000 children go to Young Life camps every summer, but former members say the massive Christian organization sometimes failed to protect them. Young Life’s corporate headquarters in Colorado Springs, Colorado. Caleb Alvarado for Insider Young Life is the 11th-largest ministry in the US, according to Ministry Watch. Ten former members of the teen mega-ministry told Insider they experienced sexual misconduct. Young Life operates 26 camps and has more than 8,500 local ministries worldwide. Read the full investigation here. Insider's six month-long investigation into the Christian youth group Young Life has revealed 10 claims from women who said they experienced sexual misconduct as staff members, volunteers, or students involved in the ministry.Around 400,000 children worldwide attend Young Life meetings each week, according to the ministry. Some 250,000 also go to a Young Life summer camp. There are 26 camps worldwide, 20 of which are based in the US. "You go to camp and your life is changed forever," a former volunteer leader from Colorado told Insider.However, one of these camps was the setting in which Laureana Arellano, a former Young Life volunteer leader, said she was sexually assaulted in the summer of 2019. Cory Lange, another camp staff member, allegedly stuck his hands down Arellano's pants while both were working in a camp kitchen in Colorado and grabbed her genitals. Are you a current or former Young Life staff member, volunteer, or student? Share your story with reporter Rachel Premack here or securely here.Arellano said Young Life did not properly investigate her claims when she reported Lange's alleged behavior.Her allegation formed the basis of a 2020 Equal Employment Opportunity Commission complaint and a federal lawsuit that's since been settled out of court. In an interview, Arellano's roommate at the time corroborated her account of her interactions with Lange.In a declaration filed in connection with the case, Lange said he never touched Arellano in any sexual way or made any sexual advances toward her; he did not respond to Insider's repeated requests for comment.In written filings, Young Life denied Arellano's claim. A Young Life representative declined to comment on the case to Insider, citing the ongoing EEOC investigation but said that the organization is "defending itself vigorously."Nearly eight months after Arellano's experience, she said she saw two male campers grab a female camper's breasts at a Young Life winter camp, according to interviews with Insider and her complaint. She reported this to the camp supervisor, who she said made the boys apologize to the girl but didn't kick them out.Young Life operates more than 8,500 local ministries worldwideMany of these ministries involve volunteers and employees who interact with children at their middle or high school lunch rooms and in after-school activities. It also has more than 200 ministries at college campuses across the US.Women previously involved in Young Life in ministries located in Texas, Michigan, and other states told Insider they also experienced misconduct there.When made aware of these allegations, either formally or informally, Young Life's local or national leadership ignored or mishandled their complaints, the women said. After reporting their experiences internally, at least one said she lost her position within the organization, and two others said they were suspended. Some said they were asked to forgive their alleged assailants."Women are not safe in this ministry if Young Life is going to listen to our stories and do nothing about it," said Brie Boatman, a former staff member who left Young Life in 2018."The safety and well-being of children and youth is a top priority for our organization, and abuse is not tolerated," a representative for Young Life said in response to a detailed list of allegations provided by Insider."Our sexual conduct, anti-harassment and mandatory reporting policies - along with training - are designed to equip Young Life staff and volunteers to recognize improper or criminal behavior and to take immediate and appropriate action. For this reason, along with the value we place on all those involved in our programs, we communicate clearly and consistently that Young Life is a mandatory reporter in all jurisdictions. We take every allegation of sexual misconduct and harassment seriously, and no one guilty of violating or abusing another individual is allowed to continue in relationship with Young Life."Read the full investigation into Young Life here.Are you a current or former Young Life staff member, volunteer, or student? Share your story with reporter Rachel Premack here or securely here.Read the original article on Business Insider.....»»

Category: smallbizSource: nytOct 7th, 2021

Trump Super PAC rebrands: "Make America Great Again, Again!"

"MAGA, Again! will support Trump-endorsed candidates across the country who have proven to be fighters of the MAGA movement," a press release said. US President Donald Trump greets the crowd during a campaign rally at the Florida State Fairgrounds Expo Hall in Tampa, Florida, on July 31, 2018. SAUL LOEB/AFP via Getty Images Trump's Super PAC is now called "Make America Great Again, Again!" The political group will provide support to Trump supporters seeking office. Former President Trump has endorsed 37 candidates for 2022 elections, according to Newsweek. See more stories on Insider's business page. The "ONLY Trump approved Super PAC" has rebranded from "Make America Great Again Action" to "Make America Great Again, Again!" the political action committee announced Monday."MAGA, Again! will support Trump-endorsed candidates across the country who have proven to be fighters of the MAGA movement and President Trump's many accomplishments," a Monday press release said.According to Newsweek, Former President Trump has endorsed 37 candidates for House, Senate, and governor, and other elected positions for the 2022 elections. However, Trump has not announced 2024 plans to run for president yet."We look forward to building on the success of MAGA Action with our new committee, Make America Great Again, Again!" Pam Bondi, chairman of the political group and former Florida Attorney General, said in the statement. "We are thrilled to continue to support America First candidates in the midterms and beyond."-Alexander Nazaryan (@alexnazaryan) October 4, 2021Bondi acquired the role of chairman after Corey Lewandowski moved on "to other endeavors," following the revelation of a sexual misconduct allegation from a Trump donor last Wednesday, according to a tweet by Trump's Communication Director Taylor Budowich."Trump folks had no way to legally replace Lewandowski, one of two board members of the first super PAC, unless he stepped down, so they're now forming a new group," New York Times White House correspondent Maggie Haberman said on Twitter by way of explaining the name change. The Office of Donald J. Trump did not immediately respond to Insider's request for comment.Read the original article on Business Insider.....»»

Category: topSource: businessinsiderOct 5th, 2021

Corey Lewandowski is reportedly out at Trump World after allegations of unwanted sexual advances by Republican donor

A Trump spokesperson told the New York Times that Lewandowski has parted ways with Trump World following the allegations. Former Trump Campaign manager Corey Lewandowski speaks as President Donald Trump looks on during a rally at Total Sports Park in Washington, Michigan on April 28, 2018. Mandel Ngan/AFP via Getty Images Corey Lewandowski has reportedly parted ways with Trump World, according to NYT reporter Maggie Haberman. The departure comes hours after Politico reported a Republican donor accused him of making unwanted sexual advances. Pam Bondi will be taking over Lewandowski's role, according to Haberman. See more stories on Insider's business page. Corey Lewandowski, a longtime aide to former President Donald Trump, is reportedly "no longer associated" with Trump World after a top Republican donor accused him of unwanted sexual advances over the weekend. A Trump spokesperson confirmed to New York Times reporter Maggie Haberman that Lewandowski has left his role at Make America Great Again Action, a Trump super PAC."Corey Lewandowski will be going on to other endeavors and we very much want to thank him for his service," the spokesperson told Haberman. "He will no longer be associated with Trump World."-Maggie Haberman (@maggieNYT) September 30, 2021The statement comes hours after Politico reported a top Trump donor accused Lewandowski of sexual harassment at a Las Vegas charity event last weekend. Trashelle Odom, a Trump donor, told the outlet that Lewandowski "repeatedly touched me inappropriately, said vile and disgusting things to me, stalked me, and made me feel violated and fearful."She also accused the longtime aide of grabbing her leg and buttocks and speaking to her in "sexually graphic terms."On Wednesday, Lewandowski relayed a statement from his attorney to Insider's Jake Lahut."Accusations and rumors appear to be morphing by the minute and we will not dignify them with a further response," the statement read.Lewandowski did not immediately respond to Insider's request for comment regarding his departure from Trump World. A Trump spokesman told The Times that Pam Bondi, former Florida Attorney General, would be taking over MAGA Action in Lewandowski's stead. Lewandowski served as Trump's campaign manager during his 2016 run and has since served as one of his top aides.Lewandowski has been accused of unwanted touching in the past, but other Trump aides told The Times the allegation made against him on Wednesday was different since it involved one of Trump's donors.Read the original article on Business Insider.....»»

Category: topSource: businessinsiderSep 29th, 2021

TikToker Justine Paradise makes sexual assault allegation against YouTuber Jake Paul. He denies it.

Paradise detailed her allegations in a YouTube video posted Friday......»»

Category: topSource: washpostApr 13th, 2021

Ari Behn, the ex-husband of Norway"s Princess Martha Louise who had accused Kevin Spacey of sexual misconduct, died by suicide on Christmas day

Ian Gavan/Getty Images Norwegian author Ari Behn died by suicide on Christmas, his family's spokesman Geir Håkonsund announced on Wednesday.  Behn, 47, accused Kevin Spacey of sexual misconduct in 2017. He said that Spacey grope.....»»

Category: topSource: businessinsiderDec 26th, 2019

Sondland denies allegations of sexual misconduct, retaliation

Gordon Sondland, the .....»»

Category: topSource: marketwatchNov 27th, 2019

Conor McGregor is reportedly being investigated by Irish police over a second sexual assault allegation

Steve Marcus/Getty The New York Times published a story, Saturday, saying Conor McGregor "faces second sexual assault investigation in Ireland." The former UFC champion's publicist says the fighter denies any report accusing him of sexual assault. .....»»

Category: topSource: businessinsiderOct 19th, 2019

Andy Rubin, the creator of Android who left Google after a sexual misconduct allegation, is tweeting again to tease a weird, new phone-like gadget (GOOGL)

Getty.....»»

Category: topSource: businessinsiderOct 8th, 2019

Democrats are demanding Brett Kavanaugh"s impeachment over a new sexual misconduct allegation

Andrew Harnik/Getty Images The New York Times reported Saturday that a former college classmate of .....»»

Category: topSource: businessinsiderSep 15th, 2019

L.A. Times suspends Beijing bureau chief while it investigates sexual misconduct allegation

The Los Angeles Times suspended Beijing Burea.....»»

Category: topSource: latimesMay 16th, 2018

Asia Argento denies sexual assault claim, says boyfriend Anthony Bourdain wanted to pay accuser

Italian actress and director Asia Argento, one of the first women to publicly accuse Harvey Weinstein of sexual misconduct, denies claims that she sexually assaulted actor and musician Jimmy Bennett when he was a minor......»»

Category: topSource: marketwatchAug 21st, 2018